Vernieuwd pilootproject onderwijs: Pop-Up Beroependorp in Geraardsbergen

Op 6, 7 en 8 maart 2018 nemen alle jongeren uit het 5de en 6de leerjaar uit Geraardsbergen, in totaal 771 leerlingen uit 20 scholen inclusief buitengewoon onderwijs, deel aan het beroependorp dat in samenwerking met de stad Geraardsbergen, Het Beroepenhuis vzw, de CLB’s en de Giesbaargse Jeugd wordt opgebouwd in JC De Spiraal.

Ikzelf ben heel fier op dit project. Twee jaar geleden ging ik naar het Beroepenhuis in Gent met de vraag of er een Pop-Up beroepdorp in Geraardsbergen kon georganiseerd worden. Het werd een pilootproject in Vlaanderen. Ondertussen is er heel wat belangstelling van andere steden voor dit vernieuwend onderwijsproject en wordt het ook al uitgerold in andere steden als Kortrijk en Ronse.

“Geraardsbergen zet sterk in op onderwijs. We willen de tewerkstellingskansen van jongeren verhogen door ervoor te zorgen dat meer leerlingen een succesvolle schoolcarrière hebben en een diploma halen. Hierbij is een studiekeuze op basis van het talent en interesses van jongeren heel belangrijk.”

De grote meerwaarde is dat we ook de ouders kunnen betrekken in het verhaal. ’s Avonds en op woensdagnamiddag staan de CLB’s klaar om, te midden van de workshopmaterialen waar hun kind mee aan de slag is gegaan een netoverschrijdend verhaal te brengen naar de ouders van de leerlingen uit het 6
de leerjaar.

Van harte welkom op het persmoment, morgen donderdag 8 maart om 11u30 in jeugdcentrum De Spiraal!
Er is mogelijkheid tot interviews en foto’s met organisatoren en deelnemers!