CD&V Oost-Vlaanderen maakte de modellijsten voor de provincieraadsverkiezingen bekend. Vanuit CD&V Geraardsbergen is schepen Veerle Mertens kandidaat.

CD&V Oost-Vlaanderen kiest ondubbelzinnig voor een provincie die maatwerk levert, die verbindt en die regisseert. We gaan voor een provincie, waar een democratisch verkozen bestuur, een passend antwoord biedt op de regionale noden, die partners en expertise samen brengt en die initiatieven initieert en ondersteunt, versterkt en versnelt.

Er zijn 10 kandidaten voor de regio Aalst-Oudenaarde die 22 steden en gemeenten omvat. Vanuit CD&V Geraardsbergen is Veerle Mertens kandidaat op de 6de plaats. Veerle is sinds 2013 schepen van communicatie, ICT, administratieve vereenvoudiging en vrijwilligerswerk.

“We zijn blij dat Veerle dit bovenlokaal engagement vol enthousiasme wil opnemen. Vele overheidsbeslissingen en thema’s worden op bovenlokaal niveau beslist en het is belangrijk dat we hier ook mee op de kar springen.” vertelt lokaal CD&V-voorzitter Rudy Frederic.