CD&V Geraardsbergen trekt in oktober naar de kiezer met een ploeg van sterke kandidaten, waarin verschillende mensen en groepen zich herkennen. Jonge en minder jonge mensen, mannen en vrouwen, elk met andere achtergronden en interesses. En uiteraard zijn al deze mensen afkomstig uit verschillende hoeken en buurten van onze stad.

Ritssysteem man-vrouw

Opvallend is dat over de gehele lijst een ritssysteem wordt toegepast waarbij vrouwen en mannen afwisselend op de lijst staan. We doen dit bovenop de wettelijke verplichting om dit binnen de eerste twee plaatsen te doen. Daarmee willen we uitdrukkelijk aantonen dat vrouwen en mannen evenveel kansen verdienen om verkozen te worden.

Bruggenbouwers

Onze dynamische ploeg telt stuk voor stuk kandidaten die mensen verbinden en betrekken, die tot oplossingen wil komen voor de uitdagingen waar Geraardsbergen voor staat.

De uitdagingen worden steeds complexer, de lat ligt steeds hoger. Terecht willen inwoners zich betrokken voelen bij beslissingen die voor hen relevant zijn. Dit kan alleen maar door bruggen te bouwen. Door problemen te durven bespreken en ze samen aan te pakken.

Huidige mandatarissen

Huidig eerste schepen Fernand Van Trimpont is de lijsttrekker. Schepen voor administratieve vereenvoudiging, communicatie, ICT en vrijwilligerswerk Veerle Mertens (2) en OCMW-voorzitter en schepen sociale zaken en welzijn David Larmuseau (3) krijgen bovenaan de lijst het gezelschap van Karla Bronselaer (4), OCMW-raadslid en administratieve en creatieve duizendpoot bij VK Jong Geraardsbergen, Parochiale Werken Sint-Martinus Onkerzele en Gezinsbond Onkerzele.

JONGCD&V

JONGCD&V levert een grote delegatie jongeren af. Jongerenvoorzitter en student geschiedenis Jef Van der Mynsbrugge (7) HR project manager Sarah Van den Stock (10), tevens lid van toneelkring De Eendracht Overboelare en vvw Den Bleek; studente agogische wetenschappen Margo Tassignon (14); Grégory Vanhassel (17), bestuurslid oudercomité Sint-Catharinacollege Onkerzele, gewezen ondervoorzitter dorpsraad Onkerzele en ACV-mandataris bij de spoorwegen; Ripsime Chatshatrian (18), oud-leerling Sint-Catharinacollege met Armeense roots, werkzaam als deskundige dossierbeheerder bij de Vlaamse overheid; Lindsay Borremans (20), voorzitster ouderraad Sint-Catharinacollege Moerbeke; Ména Dos Santos (22) is met haar 20 jaar de jongste kandidaat op de lijst. Zij is gewezen bestuurslid jeugdhuis De Ressort en studente vroedkunde. Waarbekenaar Annabel Van Laethem (24) en zelfstandig zaakvoerder Marina Korosteleva (26) sluiten het rijtje enthousiaste jongeren af.

Nieuwkomers

Andere enthousiaste nieuwkomers zijn: Emmanuel Lion (5), Manu, secretaris sportraad, letting & sales manager en immer bezige Giesbaargeneir; zelfstandig zaakvoerder Sofie Herpelinckx (6); inspecteur secundair onderwijs en bestuurslid volkstuinen Erik De Bou (9), ook gekend als zoon van Magda (vroegere Café Sportkring); gepensioneerd bankbediende, fervent fietser bij WTC Idegem, wandelaar langs Trage Wegen en penningmeester dorpsraad Onkerzele Herman D’Hondt (11); weduwe met 4 kinderen en begeleidster van vele mensen in onze stad Joanna Kulik-Adamska (12); geëngageerd leerkracht KA en lid van de oudervereniging GO Dender Jorn Wauters (13); Paul Pardon (15), gynaecoloog ASZ Geraardsbergen, medisch expert crisisbeheer FOD Volksgezondheid en humanitair medewerker in o.a. Haïti en Afrika; dierenvriend en gewezen uitbater café Toerist en café feestzaal Route 42 Filip Michel (19); lid van de ouderraad Sint-Catharinacollege Moerbeke en zelfstandig zaakvoerder Pieter Fenaux (21); verpleegkundige en bestuurslid Aikido Geraardsbergen Bart Vander Heyden (23).

Levenswijsheid

Zelfstandig verzekeraar, voorzitter economische raad en afdelingsvoorzitter Rudy Frederic (lijstduwer) en adviseur stafdienst beleidsexpertise FOD Financiën en gewezen voorzitter CD&V Geraardsbergen Marleen Flamand (30) zetten hun schouders onder de campagne.

Samen met voormalig directeur van het provinciaal domein De Gavers en coördinator van de Fietskerk in Onkerzele Johan Quintelier (29), geboren en getogen Ophasseltenaar, bestuurslid Samana Ophasselt en secretaris KVLV Ophasselt Marijke Vincke (28) en afdelingssecretaris Baudewijn Dehandschutter (27), onderwijzer op rust, pleegpapa en senior van de lijst vormen ze een sterk blok actieve 60’ers.

Ervaring

Psychologe en lid van de cultuurraad Kirsten Van der Schueren (16) en gepensioneerd NMBS-medewerker en sportfanaat Dirk Dupret (25) zijn net als de vorige keer opnieuw van de partij. Ook Regiovoorzitster van Samana, bestuurslid OKRA Schendelbeke-Idegem en lid van de adviesraad voor senioren Edwine Willekens (8) is er opnieuw bij.

Coaching

Uittredend gemeenteraadslid en huidig gemeenteraadsvoorzitter Johan Vanden Herrewegen stelt zich niet meer verkiesbaar, maar zal als waarnemend afdelingsvoorzitter en ervaren politicus de sterk vernieuwde ploeg de komende weken en maanden als coach begeleiden.

De weg vooruit

“Met de verjonging en vernieuwing, gekoppeld aan de ervaring van de uittredende mandatarissen, staat onze ploeg klaar om haar verantwoordelijkheid op te nemen,” spreekt lijsttrekker Fernand Van Trimpont zijn vertrouwen uit.
“Al onze kandidaten hebben een maatschappelijk en/of gemeentelijk engagement, ieder met zijn of haar eigen accenten. Met deze ploeg willen we de weg vooruit gaan. De weg vooruit naar een Geraardsbergen waar iedereen mee is.” besluit Van Trimpont.

• Verkiezingen