De Ronde van Vlaanderen doet opnieuw de Muur aan

vrijdag, 17 juni, 2016
De Ronde van Vlaanderen doet opnieuw de Muur aan

Een droom van vele Vlamingen komt uit: de Ronde van Vlaanderen doet opnieuw de Muur van Geraardsbergen aan.

Als 8ste helling in het vernieuwde parcours moet de Muur van Geraardsbergen een eerste scherprechter worden in de titanenstrijd van de renners. Het wordt een strategische plaats die de renners ongetwijfeld met stip zullen aanduiden in hun strijdplan.

Een echt wielerweekend in onze stad

Een weekend lang volksfeest voor jong en oud: er komt een gratis toegankelijke publiekszone met grote schermen en drank- en eetstandjes.

Ook de junioren en de vrouwen komen naar Geraardsbergen

Nieuw in 2017 is dat de Ronde van Vlaanderen voor junioren op dezelfde dag zal plaatsvinden als die voor de elite. De aankomst hiervan zal zijn op de Vesten! Ook de Ronde van Vlaanderen voor vrouwen zal passeren op de muur.

Uit het afgelopen wielervoorjaar is gebleken dat het vrouwenwiel-rennen steeds meer aan populariteit wint en dus verdienen ook nationale en internationale toppers als Jolien D’Hoore, Chantal Blaak, Emma Johansson of Lizzie Armitstead hun plaatsje op dit prachtige nieuwe parcours. Zij mogen zich net als de mannen opmaken voor een passage op de Muur van Geraardsbergen.

Dit wordt een ongelooflijke publiciteit voor onze stad!

We zijn heel blij dat dit stadsbestuur heeft kunnen realiseren dat na een onderbreking van 5 jaar de Ronde opnieuw naar Geraardsbergen komt. De internationale uitstraling en de gevolgen voor het economische leven en de beleving in onze stad zijn niet te onderschatten.