Bestuur

Het partijbestuur wordt voorgezeten door de voorzitter, Rudy Frederic, en vindt ongeveer om de 6 weken plaats.

De voorzitter werd in een duobaan met de afdelingscoördinator, Peter Timmermans, verkozen. Deze afdelingscoördinator die ook de taak op zich neemt van woordvoerder is de verbindingsfiguur tussen het partijbestuur, de secties in de deelgemeenten en geledingen zoals JONG CD&V (Jef Van der Mynsbrugge) en Vrouw & Maatschappij (Karla Bronselaer). De woordvoerder/afdelingscoördinator behoudt zicht en coördinatie over de verschillende afdelingsacties en leidt het overleg met de actieverantwoordelijken.

Naast de interne bestuurszaken wordt ook de politieke actualiteit besproken op het partijbestuur. Nieuwe ideëen, plannen en op stapel staande projecten worden toegelicht door de betrokken schepenen.

De bestuursleden krijgen ruim de kans om vragen te stellen, ideëen aan te reiken of aandachtspunten voor het beleid mee te geven.

Verder nodigt het partijbestuur op geregelde tijdstippen gastsprekers (parlementsleden en ministers van het regionale of nationale CD&V-niveau) uit, die hun visie met betrekking tot een of meer onderwerpen toelichten. Ook hier kunnen de bestuursleden vragen stellen en dit leidt vaak tot een boeiend debat.

Voorzitter :  Rudy Frederic
Afdelingscoördinator: Peter Timmermans